زبان فاینانس

صفر تا صد زبان مالی

زبان فاینانس

صفر تا صد زبان مالی

هدف از شرکت داری

جمعه, ۶ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۲۵ ق.ظ

⭕️هدف از بنگاه داری

purpose of corporation

 🌀طی چهار دهه گذشته، هدف از بنگاه داری، افزایش سود خالص و در راستای منافع سهامداران تعریف شده و به عنوان یکی از  وظایف اصلی مدیران تعیین گردیده است.  حتی در کتاب های مدیریت مالی نیز هدف، افزایش ارزش حقوق صاحبان سهام بوده است.

 🌀اخیرا میزگرد تجاری امریکا که از مدیران عامل شرکت های بورسی امریکا تشکیل می شود طی بیانه ای این تعریف را تغییر داده اند. بیش از 200 مدیر عامل شرکت های بورسی آمریکا مانند مدیر عامل شرکت های جی پی مورگان، اپل،  فیس بوک، پپسی ، تسلا، آمازون و ... اعلام نمودند:

🌀هر فردی سزاوار اقتصادی را دارد که با تلاش و خلاقیت، زندگی با معنا و عزت را تجربه کند و سیستم بازار آزاد بهترین وسیله برای ایجاد مشاغل خوب ، یک اقتصاد قوی و پایدار با نوآوری ، یک محیط سالم و فرصتی اقتصادی برای همگان است.

 🌀شرکت ها با ایجاد شغل ، تقویت نوآوری،  ارائه کالاها و خدمات ضروری ، در اقتصاد نقش اساسی دارند. شرکت ها با تولید و فروش کالاهای مصرفی، تولید و فروش تجهیزات و وسایل نقلیه؛  و با حمایت از دفاع ملی. با رشد و تولید مواد غذایی؛ وبا ارائه مراقبت های بهداشتی؛ تولید و تحویل انرژی؛ و ارائه خدمات مالی ، ارتباطی و با ارائه سایر خدمات، زیربنای رشد اقتصادی را تامین می کنند. 

✳️در تعریف جدید، هدف از بنگاه داری، در راستای خدمت رسانی به ذینفعان شرکت خواهد بود.

ذینفعان شرکت عبارتند از:
1. مشتریان
2. کارمندان
3. تامین کنندگان
4. انجمن ها و محیط زیست
5. سهامداران

✳️در پایان خدمت شما عرض کنم، 80 درصد سود خالص کل شرکت های بورسی ایران متعلق به 50 شرکت بورسی می باشد که سودآوری آنها نه از محل بهره وری بلکه عمدتا از محل انرژی رایگان ایجاد می شود. شرکت ها که زیر بنای رشد اقتصادی هستند وظایف فراتر از کسب سود دارند اما نکته بسیار مهم باقیست:

  👌شرکت ها همان مالیات عملکردشان را بپردازند، خدمت رسانی به ذینفعان پیشکش ...

@financialdictionary

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۶
F.Dic

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی