استراتژی قیمت گذاری شرکت های خرده فروش
🔹loss-leader pricing
قیمت گذاری با محوریت کالاهای زیان آور
♦️retailers(supermarkets) often offer some items at a very low price that isn't profitable, to attract customers who then buy more products which are profitable.
🔸توضیح: در این روش کالاهایی که سود آور نیستند با زیان یا در نقطه سر به سر بفروش می روند با این استراتژی, مشتریان علاوه بر کالاهای فوق, کالاهای دیگر را خرید می نمایند که برای شرکت سود آور است.
🔹odd pricing
قیمت گذاری با اعداد 99 یا 95
🔸خیلی از تولید کنندگان بطور مثال بجای 30،000 تومن قیمت گذاری کالا، از قیمت 29،950 تومان استفاده می کنند زیرا باور دارند که مشتریان، این قیمت را در رنج قیمتی 20،000 تومان می بینند.
🔹elasticity
حساسیت یا کشش قیمتی
🔸در صورتیکه قیمت محصولی تغییر کند و موجب تغییر فروش گردد گفته می شود که تقاضای محصول فوق دارای حساسیت می باشد. از این مفهوم زمانی استفاده می شود که شرکت می خواهد از قیمت رقبا برای قیمت گذاری استفاده کند بنابراین کالاهایی که بدون حساسیت یا کم کشش هستند هم قیمت با کالای رقبا به بازار عرضه می شوند.
♦️retailers خرده فروش
♦️inelastic
بی کشش یا بدون حساسیت
@financialdictionary